شناسهٔ خبر: 26202 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر معصومه ابتکار به قزوین صورت گرفت:

امضای تفاهم نامه همکاری میان راه و شهرسازی استان قزوین و محیط زیست

مانی‌فر همزمان با سفر رییس سازمان محیط زیست کشور به قزوین، ادارات کل راه و شهرسازی و محیط زیست استان در راستای عمل به وظایف انسانی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه حفظ و حراست از محیط زیست تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست و لزوم توجه تمامی دستگاه‌ها به این حوزه و همچنین با هدف استفاده بهینه از همه ظرفیت‌ها در مسیر حمایت از محیط زیست، این تفاهم نامه مشترک به امضای طرفین رسید.

حامد مانی فر در ادامه افزود: ارتقای کیفیت محیط زیست به ویژه در مجاورت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان، جلب توجه عموم هموطنان به لزوم حفاظت از محیط زیست، تبادل دانش و اطلاعات فنی به منظور بهبود روند رسیدگی به محیط زیست، بهره‌گیری از دانش و تجارب علمی، فنی و کاربردی مدیران و کارشناسان محیط زیست از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

مانی فر با اشاره به تعهدات طرفین در این برنامه عنوان کرد: ارایه امکانات فنی، تجهیزات و ماشین آلات راهداری با هدف جمع آوری زباله‌های اطراف راه‌ها، هماهنگی با پلیس راه و اخذ مجوز انجام عملیات همزمان با عبور ترافیک، همکاری گسترده‌تر میان راهداران و نمایندگان محیط زیست و انعکاس اقدامات در رسانه‌های وابسته به وزارت راه و شهرسازی از تعهدات اداره کل راه و شهرسازی در این تفاهم نامه است.

وی همچنین تصریح کرد: هماهنگی با موسسات مردم نهاد جهت انجام عملیات جمع آوری زباله در اطراف راه‌ها، توجیه ایمنی و فنی فعالین بخش دولتی و خصوصی به منظور انجام عملیات، تامین پرسنل و امکانات کافی و تامین اقلام تبلیغاتی مورد نیاز با هدف جمع آوری زباله و پاکسازی محیط زیست و همچنین ارتقای دانش پرسنل از طریق برگزاری دوره آموزشی حفظ و حراست از محیط زیست نیز از جمله تعهدات اداره کل محیط زیست استان قزوین است.

مانی فر در پایان ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه کیفیت محیط زیست پیرامون جاده‌ها ارتقا یافته و بتوانیم گام‌های موثری در راستای افزایش سطح کیفی و کمی شرایط زیست محیطی حریم راه‌ها و منظره‌های موجود در آنها برداریم.

نظر شما